Вітаю Вас, шановні студенти групи 4 АД на дистанційному тижні навчання.
Вам до опрацювання залишаю наступні матеріали:
Вам до опрацювання залишаю наступні матеріали:
"Керівництво дитячими групами та колективами"
Ваша задача: опрацювати матеріал, написати в робочих зошитах опорний конспект (тезовий), сфотографувати, надіслати мені на електронну адресу до 15:00 (за Київьким часом) 10.11.2017 року, відповісти у коментарях на наступне запитання:
"Основні принципи роботи ефективного вихователя?"
Бажаю наснаги!!
Хомич О.М.
Перший принцип це - «розвиток творчих здібностей дитини через особистісно-орієнтовану взаємодію», адже всі діти талановиті тому головна задача - допомогти кожній дитині розкритися, повірити в себе, дати можливість самореалізуватися. Наступний принцип - «взаїэмодiя педагога і сім'ї»: пізнаючи нове, дитина відкриває самого себе,дорослі: вихователь і батьки - повинні допомогти йому в цьому. Третій принцип - це «навчання в грі»: в ігровій формі будь-яка навчальна задача з легкістю засвоюється дітьми. Четвертий принцип - «особистий приклад»: діти вчаться активності, порядності, відповідальності, життєрадісності на особистому прикладі вихователя.П`ятий принцип - «систематичність і послідовність»: ефективність засвоєння нового відбудеться тільки тоді, коли знання будуть подаватись систематично, від простого до складного.
ВідповістиВидалитиАвтор видалив цей коментар.
ВідповістиВидалитиДоброго дня, Олена Миколаївно! Я спробую відповісти на це питання.
ВідповістиВидалитиПо-перше, принципи виховання - це як правило керівні положення, що відображають загальні закономірності процесу виховання і визначають вимоги до змісту організації та методів виховного процесу.
Основних принпиців роботи ефективного вихователя при роботі з дітьми дитячого садка, я нарахувала 6 принципів, такі як:
1-Цілеспрямованість виховання. Суть цього принципу полягає у формуванні всебічно розвиненої особистості, підготовка її до свідомої та активної трудової діяльності.
2-Єдність свідомості та поведінки у вихованні. Поведінка людини - це її свідомість у дії. Виховання такої єдності є складним процесом, оскільки формування навичок правильної поведінки набагато складніше, ніж виховання свідомості. Для подолання цієї суперечності необхідні правильне співвідношення суспільної поведінки, запобігання відхиленням у них, вироблення у дітей несприйнятливості до будь-яких негативних впливів, готовність боротися з ними.
3- Виховання в праці. Цей принцип вибудовується на ідеї, що формування особистості безпосередньо залежить від її діяльності. Спирається він і на таку психологічну якість, як прагнення дитини до активної діяльності. Умовою його реалізації є усвідомлення дітьми, що праця - єдине джерело задоволення матеріальних і духовних потреб, усебічного розвитку особистості, а сумлінне ставлення до неї - важлива позитивна риса.
4-Виховання особистості в колективі. Індивід стає особистістю завдяки спілкуванню і пов'язаному з ним відокремленню. Найкращі умови для спілкування й відокремлення створюються в колективі. Отже, цей принцип виховання зумовлений об'єктивними закономірностями розвитку дитини і відповідає природі суспільства. Його реалізація передбачає усвідомлення дітей того, що колектив є могутнім засобом виховання, і певні риси особистості формуються тільки в колективі.
5-Виховання особистості, як індивідуальність. Суть цього принципу полягає в тому, щоб не порівнювати дітей один з одним , так як кожна дитина індивідуальна.
6- Комплексний підхід у вихованні. Він ґрунтується на діалектичній взаємозалежності педагогічних явищ і процесів. Втілення його в життя передбачає: єдність мети, завдань і змісту, форм, методів і прийомів виховання, а також єдність виховних впливів дитячого садка, сім'ї, громадськості, засобів масової інформації, вулиці; врахування вікових та індивідуальних особливостей дітей; єдність виховання і самовиховання.
Автор видалив цей коментар.
ВідповістиВидалитиВ кожній дитині криється невідомий нам потенціал, який повинен обов'язково реалізуватися. І мій педагогічний принцип - дуже обережно і дбайливо допомогти дитині розкритися, вселити в нього впевненість, дати відчути свою цінність.Другий мій принцип, особистий приклад. Приклад активності і теплого ставлення, позитивної самооцінки і життєрадісності, сформованої особистості, порядності, приклад ставлення до інших. Необхідна довіра до дитини, здатність розуміти його внутрішній світ, його стан, безумовна любов, прийняття дитини таким, яким він є. А ще потрібно любити щиро свою професію, свою справу. Тільки тоді можна розраховувати на успіх.Третій принцип - це «ніколи не порівнювати дітей один з одним» Не повинно бути переможців і переможених, кожна дитина індивідуальна. Дитину можна порівняти тільки з самим собою: «який я був вчора, який же я сьогодні». Для мене головне, щоб дитина, йдучи додому, хотів зустрітися зі мною знову. Кожен день дитина повинна йти з перемогою. Один відгадав загадку, інший придумав яскравий розповідь, третій склав вірш. І якщо мої дітлахи працюють із захопленням і задоволенням, допомагаючи один одному, якщо повертаються додому задоволені і чекають з нетерпінням завтрашнього дня - це показник успішності моєї праці.Четвертий принцип - це «трикутник відносин» (батько - дитина - педагог). Сім'я - перший учитель дитини. Батьки - це помічники, наставники, порадники і хороші товариші своїх дітей. Саме при співробітництві вихователя і батьків виникає емоційно позитивний контакт, при якому з достатньою легкістю вирішуються всі виховні проблеми. Тому в своїй роботі велике значення я надаю питань сімейного виховання, піднімаю їх на всіх батьківських зборах, круглих столах, залучаю батьків до активної участі внутрісадовскіх, заходах. А також, позначаю їм основні принципи моєї діяльності.Моя мета, як педагога - показати дитині те, що він джерело можливостей, допомогти йому повірити в себе, в свої сили, надати можливість отримувати задоволення і радість від результатів своєї праці. Для мене надзвичайно важливо дати кожній дитині можливість самореалізуватися, дати йому відчути його нехай маленький, але успіх, вчасно помічений і схвалений. Для цього я будую свої режимні моменти так, щоб дітям було комфортно. Адже саме коли дитині цікаво, коли він впевнений в собі, він стає активним учасником навчального - виховного процесу!
ВідповістиВидалитиПринципи виховання— це загальні провідні положення, які визначають мету, ідеали, зміст, методику та організацію процесу виховання.
ВідповістиВидалити1) гуманістичний характер змісту і методів виховання, який означає пріоритетність особистості дитини над загальним процесом масового (фронтального) колективного виховання;
2) поєднання виховання і навчання в єдиний навчально-виховний процес, у якому провідну роль відіграє виховання на уроках, у ході засвоєння не тільки знань, умінь і навичок, а й найкращих моральних рис людини;
3) урахування вікових та індивідуальних особливостей кожного учня у процесі виховання;
4) створення морально-психологічного клімату в колективі, за яким би відчувався стиль педагогічної людяності і доброзичливості;
5) поступове перетворення учня з об'єкта пасивного сприймання на суб'єкта активного самовиховання;
6) плюралізм у діяльності громадських юнацьких і дитячих організацій, відмова від масового, огульного залучення до них».